Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

Δημοσιεύσεις


 Επιστημονικές Δημοσιεύσεις / Μελέτες

 Επιμέλεια Βιβλίων:

1999, 2003, 2005
Επιμέλεια, Εισαγωγή, Γλωσσάριο, Εργογραφία  Jim Cummins στην ελληνική έκδοση (πρώτη και δεύτερη έκδοση, δύο ανατυπώσεις):  Cummins, Jim: Ταυτότητες υπό Διαπραγμάτευση - Εκπαίδευση με σκοπό την Ενδυνάμωση σε μια Κοινωνία της Ετερότητας, Αθήνα: Gutenberg

 Επιμέλεια Συλλογικών Τόμων:

Υπό έκδοση
Karagiannidou, E., Papadopoulou, Ol., Skourtou, E. (Hrgb): 42. Linguistisches Kolloquium: Sprachenvielfalt und Sprachenlernen: Neue Wege zur Literalität / Language Diversity and Language Learning: New Paths to Literacy, Frankfurt / New York: Peter Lang Verlag

 2005
Σκούρτου, Ε. (2005): Επιμέλεια: Τετράδια Εργασίας Ρόδου ΙΙ, Τεύχος: Pedagogy, ICT and Language Learning, Ηλεκτρονική Έκδοση, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΠΤΔΕ, (www.rhodes.aegean.gr/tetradiarhodouII)

2000
Σκούρτου, Ε. (2000): Επιμέλεια και Εισαγωγή: Τετράδια Εργασίας Νάξου, Τεύχος: Διγλωσσία, Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΠΤΔΕ, Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναβάθμιση Εκπαιδευτικών Αβάθμιας Εκπαίδευσης (σε έντυπη & ηλεκτρονική μορφή) (www.rhodes.aegean.gr/tetradianaxou)

2000
Σκούρτου, Ε. (2000): Επιμέλεια και Εισαγωγή: Τετράδια Εργασίας Ρόδου, Τεύχος: Διγλωσσία και Μάθηση στο Διαδίκτυο, Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Πρόγραμμα ΣΕΠΠΕ (σε έντυπη & ηλεκτρονική μορφή) (www.rhodes.aegean.gr/tetradiarhodou)

 1997
Σκούρτου, Ε. (1997): Επιμέλεια και Εισαγωγή: Θέματα διγλωσσίας και εκπαίδευσης, Αθήνα, νήσος

Κεφάλαια σε Συλλογικούς Τόμους:

Υπό έκδοση
Σκούρτου, Ε. (υπό έκδοση): Δημιουργία Νοήματος στην Ανάγνωση, στο συλλογικό τόμο προς τιμή του Μιχάλη Βάμβουκα, Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης


Υπό έκδοση (μετά από κρίση)
Skourtou, E. (in press): Skills, Knowledge and Academic Performance of Bilingual Students, στο: Alipranti, L.,  Flaquer, L., Yfantopoulos, J. (eds). Children in Multicultural Societies – An European Perspective in a Global Theme, Frankfurt / New York: Peter Lang http://www.ciimu.org/wellchi/reports/wsh4/reports4.htm

 2011
Μπερζαμάνη, Θ., Σκούρτου, Ε. (2011): Βιογραφική Πορεία Δίγλωσσων Ομιλητών: Ποιοτικές  Προσεγγίσεις στην Κατανόηση της Διγλωσσίας, στο: Αθανασιάδης, Η. (επμλ): Διαστάσεις Έρευνας στο Χώρο της Εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών

 2009
Σκούρτου, Ε. (2009): Η Γλωσσική Πολυμορφία στο Ελληνικό Σχολείο – Αντιφάσεις και Προοπτικές, στο: Ασκούνη, Ν. & Αδρούσου, Α. (επμλ). Πολιτισμική Ετερότητα και Ανθρώπινα Δικαιώματα, Αθήνα: Μεταίχμιο

2009
Σκούρτου, Ε. (2009): Δίγλωσσα Νήπια – Η Σχέση Διγλωσσίας και Μάθησης, στο: Γκόβαρης, Χρ. (επμλ). Κείμενα για τη Διδασκαλία και τη Μάθηση στο Πολυπολιτισμικό Σχολείο, Αθήνα: Ατραπός

2007 (μετά από κρίση)
Kourtis Kazoullis, V. & Skourtou, E. (2007): The Internet and English Language Learning - Opening up spaces for Constructivist and Transformative Pedagogy through Sister-Class Networks, στο: Cummins, J. & Davison, Ch. (eds). International Handbook of English Language Teaching, Dordrecht/Netherlands: Norwell, MA: Springer, 2 Τόμοι

 2007
Σκούρτου, Ε. (2007): Οι «Άλλες» Γλώσσες των Μαθητών μας: Εμπόδιο ή Βοήθημα στη Μάθηση;, στο: Μήτσης, Ν. & Καραδήμος, Δ. (επιμ.) Η Διδασκαλία της Γλώσσας – Επισημάνσεις, Παρατηρήσεις, Προοπτικές, Αθήνα: Gutenberg

2006 (μετά από κρίση)
Skourtou, E , Kourtis Kazoullis, V. & Cummins, J. (2006): Designing Virtual Learning Environments for Academic Language Development, στο: Weiss, J., Nolan, J. & Trifonas, P. (eds), International Handbook of Virtual Learning Environments, Norwell, MA: Springer, 2 Τόμοι

2005
Σκούρτου, Ε. (2005): Οι Εκπαιδευτικοί και οι Δίγλωσσοι Μαθητές τους, στο: Βρατσάλης, Κ. (επιμ.) Διδακτική Εμπειρία και Παιδαγωγική Θεωρία – Κείμενα για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών, Αθήνα: νήσος

2005
Σκούρτου, Ε. (2005): Η Γλώσσα της Διασποράς και η Διασπορά της Γλώσσας, στο: Τσοκαλίδου, Ρ. & Παπαρούση, M. (επιμλ.) Γλώσσα και Ταυτότητα στη Διασπορά, Αθήνα: Μεταίχμιο

 2005
Σκούρτου, Ε. (2005): Γλωσσική Πολυμορφία στο Σχολείο από την Πλευρά των Εκπαιδευτικών, στο: Βρατσάλης. Κ. (επιμλ.) Κείμενα για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών, Αθήνα: Ατραπός

2005
Σκούρτου, Ε. (2005): Διγλωσσία και Διδασκαλία Δεύτερης Γλώσσας στο Διαδίκτυο, στο: Μητακίδου, Σ. (επμλ) Η Διδασκαλία της Γλώσσας – Εκπαίδευση Γλωσσικών Μειονοτήτων, Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο

2005
Σκούρτου, Ε. (2005): Εισαγωγή, στο: Cummins, Jim, Ταυτότητες υπό Διαπραγμάτευση – Εκπαίδευση με Σκοπό την Ενδυνάμωση σε μία Κοινωνία της Ετερότητας, Αθήνα: Gutenberg, 2η έκδοση, ανατύπωση

2004
Βρατσάλης, Κ. Σκούρτου, Ε. (2004): Σχόλια πάνω στην Καλλιτεχνική Παιδεία του Ζωγράφου και στην Αξία του Έργου του, στο: Γκόβαρης, Χρ., Βρατσάλης, Κ., Καμπουροπούλου, Μ. (επιμ.) Επιστήμη και Τέχνη – Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις, Αθήνα: Ατραπός.

2001
Skourtou, E. (2001): Lernen und Zweitsprachlernen im Internet: Paedagogische Fragestellungen, στο: Beck, C. & Sofos, A. (Hrgb) Neue Medien in der Paedagogischen Kontroverse, Festschrift fuer Friedrich W. Kron, Mainz: Logophon

 2000
Σκούρτου, Ε. (2000): Εισαγωγή, στο: Τετράδια Εργασίας Νάξου, Τεύχος: Διγλωσσία, Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναβάθμιση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (www.rhodes.aegean.gr/tetradianaxou)

2000
Σκούρτου, Ε. (2000): Ο 'καλός' και ο 'κακός' δίγλωσσος μαθητής, στο: Τετράδια Εργασίας Νάξου, Τεύχος: Διγλωσσία, Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναβάθμιση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (www.rhodes.aegean.gr/tetradianaxou)

2000
Γιαλαμάς, Β., Κούρτη Καζούλλη, Β., Μπατσούτα, Μ. & Σκούρτου, Ε. (2000): Σύστημα Διγλωσσίας, στο: Τετράδια Εργασίας Νάξου, Τεύχος: διγλωσσία, Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ «Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναβάθμιση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (www.rhodes.aegean.gr/tetradianaxou)

2000
Σκούρτου, Ε. (2000): Εισαγωγή, στο: Τετράδια Εργασίας Ρόδου, Τεύχος: Διγλωσσία και Μάθηση στο Διαδίκτυο, Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Πρόγραμμα ΣΕΠΠΕ  (www.rhodes.aegean.gr/tetradiarhodou)

2000
Σκούρτου, Ε. (2000): Διδασκαλία Δεύτερης Γλώσσας σε Περιβάλλον Διαδικτύου - Ζητήματα Γλώσσας και Μάθησης, στο: Τετράδια Εργασίας Ρόδου, Τεύχος: Διγλωσσία και Μάθηση στο Διαδίκτυο, Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Πρόγραμμα ΣΕΠΠΕ  (www.rhodes.aegean.gr/tetradiarhodou)

1997
Σκούρτου, Ε. (1997): Οδηγεί η Δίγλωσση Εκπαίδευση πάντα στη Διγλωσσία; στο: Γεωργογιάννης, Π. (επιμέλεια): «Θέματα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας και Αγωγής», Αθήνα, Gutenberg

1997
Σκούρτου, Ε. (1997): Η Παραδειγματική Σχέση Πρώτης και Δεύτερης Γλώσσας και οι Παιδαγωγικές της Συνέπειες, στο: Γεωργογιάννης, Π. (επιμέλεια): «Θέματα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας και Αγωγής», Αθήνα, Gutenberg

1997
Σκούρτου, Ε. (1997): Εισαγωγή, στο: Σκούρτου, Ε. (επιμέλεια): «Θέματα Διγλωσσίας και Εκπαίδευσης», Αθήνα: νήσος

1997
Σκούρτου, Ε. (1997): Διγλωσσία και Εισαγωγή στον Αλφαβητισμό στο: Σκούρτου, Ε. (επιμέλεια): «Θέματα Διγλωσσίας και Εκπαίδευσης», Αθήνα: νήσος

Άρθρα σε Περιοδικά:

 2010
Σκούρτου, Ε. (2010): Μετασχηματισμός: ένα κεντρικό ζήτημα στη  μάθηση και στη διδασκαλία. Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο, 2011/5, (98-99), http://www.rhodes.aegean.gr/ptde/revmata/new-issue.html

2008 (μετά από κρίση)
Skourtou, E. (2008): Linguistic Diversity and Language Learning and Teaching: An Example from Greece, Scientia Paedagogica Experimentalis XLV, 1 / 2008 (175-194)

2007 (μετά από κρίση)
Μπατσούτα, Μ., Δέδε, Κ., Πράππα, Αγγ., Σκούρτου, Ε., Αθανασιάδης, Η. (2007): Η Διγλωσσία στο Νηπιαγωγείο: Εμφανής ή Αόρατη; Η Περίπτωση της Βοιωτίας, Σύγχρονη Εκπαίδευση, Τεύχος 151 / 2007, (139-160)

2005
Σκούρτου, Ε. (2005): Γράφω όπως Διαβάζω, 3/7, 2005 (3), (51-56)

2003 (μετά από κρίση)
Skourtou, E. & Kourtis-Kazoullis, V. (2003): The Step from Traditional to Transformative Pedagogy, International Journal of Humanities, Vol. 1 / 2003 (1328-1337) http://HumanitiesJournal.Publisher-Site.com

2003 (μετά από κρίση)
Govaris, Ch., Kaplanoglou, M., Skourtou, E., Vratsalis, K. (2003): The Construction of the Substantialist Obstacle in Education through promoting the ‘Substance’ of Culture, International Journal of Learning, Volume 10, 2003 (1219-1230)

2002
Σκούρτου, Ε. (2002): Δίγλωσσοι Μαθητές στο ελληνικό Σχολείο, Επιστήμες Αγωγής, Θεματικό Τεύχος 2002, (11-20)

2002 (μετά από κρίση)
Skourtou, E. (2002): Connecting Greek and Canadian Schools through an Internet-based Sister Class Network, International Journal of Bilingual Education & Bilingualism, Vol 5 / 2, 2002, (85-95)

2000
Σκούρτου, Ε. (2000): Αδελφοποίηση Σχολικών Τάξεων στο Διαδίκτυο – Μάθηση μέσω Ηλεκτρονικής Σύνδεσης, Γλωσσικός Υπολογιστής, τεύχος 2/2001 (249-262) (www.komvos.edu.gr/periodiko)

2000
Βρατσάλης, Κ. & Σκούρτου, Ε. (2000): Δάσκαλοι και Μαθητές σε Τάξεις Πολιτισμικής Ετερότητας - Ζητήματα Μάθησης, Εκπαιδευτική Κοινότητα, Τεύχος 54 (26-33)

1998 (μετά από κρίση)
Σκούρτου, Ε. (1998): Σχέσεις Γραπτού και Προφορικού Λόγου και η Σημασία τους για τη Διδασκαλία της Γλώσσας (μέρος πρώτο), Σύγχρονη Εκπαίδευση, 98/1998 (29-36)

Σκούρτου, Ε. (1998):  Σχέσεις Γραπτού και Προφορικού Λόγου και η Σημασία τους για τη Διδασκαλία της Γλώσσας (μέρος δεύτερο), Σύγχρονη Εκπαίδευση, 99/1998 (38-43)

1995 (μετά από κρίση)
Skourtou, E. (1995): Some Notes about the Relationship between Bilingualism and Literacy concerning the Teaching of Greek as a Second Language, European Journal of Intercultural Studies, Vol. 6 / Nr. 2, Amsterdam (24-30)

1992 (μετά από κρίση)
Σκούρτου, Ε. (1992): Η Βία ως Πηγή Γνώσης: Οδύσσεια, Classical Papers, Vol. II, Τμήμα  Κλασικών Σπουδών Πανεπιστημίου Καΐρου, Κάιρο (1-15)

1992 (μετά από κρίση)
Skourtou, E. (1992): Bilingualism and Literacy, Journal of Applied Linguistics, 8 / 1992, (108-123)

1991
Σκούρτου, Ε. (1991): Η Δυναμική του Προφορικού Λόγου. Παράδειγμα: Οδύσσεια, Γλώσσα, 25 / 1991 (57-63)

1990
Σκούρτου, Ε. (1990): Η Κοινωνιολογία της Γλώσσας και η Σημασία της για την Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών, Γλώσσα, 24 / 1990 (42-51)


Κεφάλαια σε Πρακτικά Συνεδρίων:

 Υπό έκδοση
Σκούρτου, Ε. (υπό έκδοση): Σχολική Επίδοση Δίγλωσσων Μαθητών – Αποτίμηση της Κατάστασης και Προτάσεις Βελτίωσης. Πρακτικά Συνεδρίου «Κοινωνικές Ανισότητες και Εκπαίδευση, Αλεξανδρούπολη: Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία

2008 (μετά από κρίση)
Σκούρτου, Ε. (2008): Διδασκαλία Γλώσσας σε Συνθήκες Γλωσσικής Ετερότητας – Αξιοποίηση των Γλωσσών των Μαθητών μας στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας. Πρακτικά 10ου Παγκύπριου Συνεδρίου «Ποιότητα στην Εκπαίδευση – Έρευνα και Διδασκαλία», Λευκωσία: Παιδαγωγική Εταιρεία Κύπρου / Πανεπιστήμιο Κύπρου / Κυπριακός Όμιλος Ενιαίας Εκπαίδευσης

2007
Σκούρτου, Ε., Βρατσάλης, Κ. (2007): Ζητήματα Γλώσσας, Μάθησης και Παιδαγωγικού Προσανατολισμού στη χρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, στο: Αυγερινός, Ε., Κόκκινος, Γ., Παπαντωνάκης, Γ., Σοφός, Α. (επμλ.): Πρακτικές στον Ελλαδικό Χώρο και Σύγχρονες Τάσεις στην Ευρώπη, Πρακτικά Συνεδρίου, Αθήνα: Μεταίχμιο

2005

Σκούρτου, Ε. & Δέδε, Κ. (2005): Διγλωσσία και Φωνημική Συνειδητοποίηση στην Προσχολική Ηλικία. Στο: Γεωργογιάννης, Π. (Επιμ.) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση- Ελληνικά ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα, Τόμος ΙΙΙ, Πρακτικά 8ου Διεθνούς Συνεδρίου, Πάτρα, ΚΕ.Δ.ΕΚ.

2004
Σκούρτου, Ε. (2004): Η Διγλωσσία στη Σχολική Τάξη – Παρεμβάσεις Εκπαιδευτικών, στο: Σαραφίδου, Τρ. (επμλ): Διγλωσσία και Εκπαίδευση, Υλικά Ημερίδας, Ξάνθη: Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

2003
Σκούρτου, Ε. (2003): ‘Μικρές’ Γλώσσες σε Ένα ‘Μεγάλο’ Δίκτυο – Το Παράδειγμα της Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας μέσω Διαδικτύου, στο: Η Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας, Πρακτικά Συνεδρίου, Αθήνα: Ελληνογερμανική Αγωγή

2002 (μετά από κρίση)
Skourtou, E. & Kourtis – Kazoullis, V. (2002): The Importance of Pedagogy in Language Learning and Information and Communication Technology – The Example of DiaLogos, στο: Δημητρακοπούλου, Αγγ. (επμλ): Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, Αθήνα / Ρόδος: Καστανιώτης

2001 (μετά από κρίση)
Κούρτη Καζούλλη Β. & Σκούρτου Ε. (2001): Ενδυνάμωση του Δίγλωσσου Μαθητή και της Γλώσσας /των Γλωσσών του. Πρακτικά συνεδρίου: «Η Συμβολή της Διδασκαλίας και Εκμάθησης Γλωσσών στην Προώθηση ενός Πολιτισμού Ειρήνης / Contribution of Language Teaching and Learning to the Promotion of a Peace Culture», Θεσσαλονίκη: Ελληνική Εταιρία Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας / Greek Applied Linguistics Association (GALA), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

 2001
Δαμανάκης, Μ. & Σκούρτου, Ε.: Ζητήματα Ορολογίας σχετικά με τη Διγλωσσία και τη Δίγλωσση Εκπαίδευση. Πρακτικά συνεδρίου «Μάθηση και Διδασκαλία της Ελληνικής ως Μητρικής και ως Δεύτερης Γλώσσας», Ρέθυμνο, Οκτώβριος 2000, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.

2001
Κούρτη Καζούλλη Β. & Σκούρτου Ε. (2001): Αδελφοποίηση Σχολικών Τάξεων σε Περιβάλλον Διαδικτύου. Πρακτικά διημερίδας «Νέες Παράμετροι στην Εκπαίδευση: Εκπαίδευση από Απόσταση και δια Βίου Εκπαίδευση», Ρόδος, Νοέμβριος 1999, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.

2000 (μετά από κρίση)
Kourtis Kazoullis, V. & Skourtou, Ε. (2001): Language Diversity and Second and Foreign Language Learning, Bruxelles: Prelude. Πρακτικά Συνεδρίου: Αειφόρος  Ανάπτυξη στα  Νησιά – Ο  Ρόλος της Έρευνας και της Εκπαίδευσης,  Απρίλιος 1998, Ρόδος

2000
Σκούρτου Ε., Κούρτη Καζούλλη Β., Δέδε, Κ. και Φιλιππάρδου Χρ (2000): Ενδυνάμωση / Αποδυνάμωση Δίγλωσσων Μαθητών: Ένα Βασικό Δίλημμα στην Εκπαίδευση. Πρακτικά συνεδρίου «Η Ελληνική ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα: Μια Διαπολιτισμική Προσέγγιση», Πάτρα, Ιούνιος 1999, Πανεπιστήμιο Πατρών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, τόμος ΙΙ

2000 (μετά από κρίση)
Σκούρτου Ε. & Κούρτη Καζούλλη Β. (2000): Ζητήματα Διδασκαλίας της Δεύτερης Γλώσσας μέσω Διαδικτύου: Παράδειγμα Αδελφοποίησης Τάξεων Καναδά – Ελλάδας, Συνέδριο: Η Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης /Δεύτερης Γλώσσας: Αρχές, Προβλήματα, Προοπτικές, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 1999, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Τμήμα Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Γλώσσας.

1999
Δέδε Κ., Κούρτη Καζούλλη, Β, Σκούρτου, Ε. & Φιλιππάρδου, Χρ. (1999):
Η Διδασκαλία της Δεύτερης Γλώσσας μέσω Διαδικτύου - Μία Νέα Προοπτική για την Ελληνική Γλώσσα. Πρακτικά συνεδρίου "Παιδεία Ομογενών", Ρέθυμνο, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΠΤΔΕ, Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Ερευνών.

1999
Σκούρτου, Ε. (1999): Το Φαινόμενο της Διγλωσσίας και η Ελληνική ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα. Πρακτικά συνεδρίου «Η Ελληνική ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα: μια Διαπολιτισμική Προσέγγιση», Τόμος Ι, Πάτρα, Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

1994
Σκούρτου (1994): Διδασκαλία της Γλώσσας και Διδασκαλία μέσω Γλώσσας σε Καταστάσεις Διγλωσσίας, στο: Γεωργογιάννης, Π. (επμλ): Εκπαίδευση και Διαπολιτισμική Επικοινωνία. Πρακτικά 1ου Συνεδρίου Ελλάδας – Δημοκρατιών Πρώην Σοβιετικής Ένωσης, Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών / ΠΤΔΕ

1992
Σκούρτου, Ε. (1992): Η Δυναμική του Προφορικού Λόγου και η Σημασία του για τον Αλφαβητισμό. Πρακτικά συνεδρίου «Αλφαβητισμός και Διδασκαλία της Μητρικής Γλώσσας», Αθήνα: Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης

Βιβλία:

2011
Σκούρτου, Ε. (2011): Η Διγλωσσία στο Σχολείο, Αθήνα: Gutenberg

2001 (μετά από κρίση)
Δραγώνα, Θ., Σκούρτου, Ε., Φραγκουδάκη, Α. (2001): Κοινωνικές Ταυτότητες / Ετερότητες – Κοινωνικές Ανισότητες, Διγλωσσία και Σχολείο, Τόμος Α, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

1986
Skourtou, E. (1986): Streitpunkte des Konzepts der bilingualen Erziehung im Rahmen einer Spracherhaltungsproblematik, Φραγκφούρτη, Verlag Interkultureller Kommunikation


Βιβλιοπαρουσιάσεις:

2011
Με αφορμή το τέλος ενός εκδοτικού οίκου: Bruner, Jerome (2004): Δημιουργώντας Ιστορίες – Νόμος, Λογοτεχνία, Ζωή, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

2005
Olson, David, R. (2003): Ο Κόσμος πάνω στο Χαρτί Οι Εννοιακές και Νοητικές Επιπτώσεις της Γραφής και της Ανάγνωσης, Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήσης (επιμλ.: Τζ. Βαρνάβα-Σκούρα, μετφρ.: Ι. Φ. Βλαχόπουλος) Τίτλος πρωτότυπου: Olson, David, R. (1994):

The World on Paper – The Conceptual and Cognitive Implications of Writing and Reading, Cambridge: Cambridge University Press, Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο, Vol. I / 2005, 1 (92-94) http://www.pre.aegean.gr/revmata

2002
Cummins, J. (2000). Language, Power and Pedagogy - Bilingual Children in the Crossfire, Clevedon: Multilingual Matters, International Journal of Bilingual Education & Bilingualism, Vol 5 / 2, 2002, (129-130)

2001
Tulasiewicz, W., & Adams, A. (1998). Teaching the Mother Tongue in a Multilingual Europe, London / New York: Cassell, Γλωσσικός Υπολογιστής, Τεύχος 2/2001 (www.komvos.edu.gr/periodiko)

2001
Baker, C. (2000). The Care and Education of Young Bilinguals, Clevedon: Multilingual Matters, Γλωσσικός Υπολογιστής, Τεύχος 2/2001 (www.komvos.edu.gr/periodiko)


Εμπειρογνωμοσύνες

2004
Σκούρτου, Ε., Βρατσάλης, Κ., Γκόβαρης, Χρ. (2004): Μετανάστευση στην Ελλάδα και Εκπαίδευση: Αποτίμηση της Υπάρχουσας Κατάστασης και Προοπτικές Βελτίωσης. Αθήνα: Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής (Ι.ΜΕ.ΠΟ.) (www.imepo.gr/research-studies-gr.html)

1999
Δαμανάκης, Μ., Σκούρτου, Ε., Γιωτίτσας, Ν. κ. ά. (1999): Σχέδιο Ίδρυσης Δίγλωσσων Σχολείων στη Γερμανία, Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης / ΕΔΙΑΜΜΕ


1 σχόλιο:

  1. Cervinc ceramic vs titanium curling iron
    › › trekz titanium Cervinc-tril › › Cervinc-tril A ceramic bronze ceramic curling babyliss pro nano titanium straightener iron is designed and crafted by Cervinc. tungsten titanium It mens titanium wedding rings is the same as a welding titanium regular ceramic surface. These are bronze in color and have a very large head

    ΑπάντησηΔιαγραφή